21 sep. 2012

Det är viktigt att vara Modig

Jag & Linus gick å såg Pixars nya rulle Brave igår. Eftersom filmen är en blandning av skotskt sagomiljö, rödhårig hjältinna, kiltar, svärd, djur & massor av rullande skotska rrr, så hade jag höga förväntningar redan innan. Pixar är ju dessutom världens bästa på att skapa filmer som både vuxna & barn gillar.


Men döm min förvåning - filmen var tusen ggr bättre än jag ens kunnat föreställa mig! En perfekt Andrea-rulle, & hjältinnas sjukt snygga hårfärg i kombo med björnar i krona, upptåg, skotska forntida krigare, rumpskämt & massor med forntida stensättningar lämnade mig fullkomligt tillfreds. & sönderskrattad!


Heeeeelt UNDERBAR! Gå & se!

2 kommentarer:

barasaramara sa...

Kan inte annat än hålla med dig, helt underbar film! Kommer lätt se den på bio en gång till och bara njuta av det där röda svallet!

andreadoria sa...

barasaramara - Jag skulle kunna se den igen bara för den fantastiska Björnen i krona som försöker säga "Good Morning!" :D <3