4 sep. 2013

Fightin' for freedom!

Alla som följt den här bloggen litegrann eller känner mig som person vet att jag tycker det är himla roligt med maskerader. Jag kanske tom tycker det är lite väl roligt, så roligt att jag tar det mycket stort allvar att få en bra outfit. Jag när dessutom en stor förkärlek till att klä ut mig till elaka gubbar med ölmage & ansiktsbehåring :D Det eller krigiska aliens.

IALLAFALL! Förra helgen var jag & en massa av mina bästa människor bjudna på stor Hillbilly-fest ut på landet. Direkt när jag tänkte på temat så beslöt jag att jag ville klä ut mig till en sekelskiftesredneck-gubbe med stortskägg, gevär & hatt, som skjuter efter indianer på sin porch. :D Så så fick det. Så här lik blev jag min inspirationsgubbe jag hittade på nätet:

GET OFF MY PORCH! (Jag till vänster, alltså)

Grandpa Jeremy Scruggs är född! Givetvis har grandpa en jävla massa barn & barnbarn! Tre av dem fick följa med på festen. Mycket stolt är Grandpa Jeremy över sina två söner Joe & Jimbo Scruggs:

Som egentligen är Linus & Markelius :D

Hela familjen Scruggs består alltså av grandpa Jeremy, Jimbo Scruggs, Joe Scruggs & naturligtvis Jeremy Junior, minstingen i familjen med långa blonda flätor & en smart uppsyn:



Markelius, jag, Linus & Jakob :D

Snart var festen igång! Det bjöds på hemmabryggd öl & suspekt moonshine, samt en massa grillat, cornbread & banjomusik. 


Och ingen gick heller obeväpnad. 
All though this one couldn’t hit the broad side of a barn! ;D

Kvällen eskalerade i en extremt välplanerad.... MUDFIGHT! :D Frivilliga fick anmäla sig & det blev en hel del tävlande. Upplägget var enkelt: borra fast en träpåle mellan en bil & ett träd. Kladda in pålen i väldigt splipprig lera. Låt förfriskade deltagare försöka klättra upp på pålen med varsin kudde med den amerikanska flagga för att försöka schvinga ner varandra. Preparera med massor av putfärsk lerig gyttja under deltagarna, så att det skvätter ordentligt när förloraren trillar av. Detta samtidigt som alla i publiken skanderar "USA! USA! USA!" :D:D:D

"Ill smack you so hard your kids will come our behavin!"

*KASCHMACK*

Något leriga deltagare :D 
Till grandpa Jeremys stora glädje vann hans förstfödde son Joe Scruggs (dvs min kille Linus! :D) hela mudfighten! Grandpa kunde nöjt fortsätta kalasa, väl försäkrad om att hans familjs heder var intakt...

Fina vovven som vi döpte om till mer passande namnet Charlene! :D

 Ja vad säger man? Helvete vilken rolig fest! I was happier than a possum in the corncrib with the dog tied up! :D

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Modfight har jag aldrig varit med i. Det är alltid roligt att läsa om dina upplevelser på fester och sånt. Verkar vara ett jävla drag jämt :D

/Bela

andreadoria sa...

Bela - haha inte jag heller! Mudfight alltså. Jag tänker att grandpa Jeremy var för gammal för mudfights ändå ;)
Jaaaa, jag har insett att man kanske har lite galna kompisar som styr upp tokigheter. Tur är väl det, det är ju så roligt med sånt här! :D Du får styra upp en Hillbilly-fest med dina kompisar också ;D Amen to that!

Septikemi sa...

Åh vilket ballt tema! Och din outfit är ju fantastisk :)

andreadoria sa...

Septikemi - haha jaa, det var skitkul tema :D & tack så mycket! :) Det var kul att ge liv å grandpa Jeremy :D

Miss Anthropia sa...

Hahaha, helt fantastiskt!!!

andreadoria sa...

Miss anthropia - haha tack! :D Det var väldigt kul!