20 aug. 2015

Fan vad grönt det blev: en studie i pulver

Gick lös i den gröna internetskogen & detta är vad som damp ner i brevlådan idag! För det första en massa suspekta ekologiska raw food-pulver som jag tänkt imundiga som en del i Den Hälsosamma Hösten™:
Jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på men jag läste om MSM å tänkte att det kunde vara ett angreppssätt för att dra ner på förkylningar & hjälpa hud & kroppen lite på traven. Dessutom inser jag att jag verkligen borde käka mer grönsaker & frukt, vilket förenklas genom SuperGreens & Vetegräs. Alger har jag käkat länge som tillskott, så Spirulina är bara ett nytt intagssätt.


Jag fräste igång med intaget av den rödgröna röran redan idag: 



Att blanda det med sojayoghurt var en ren chansning. Smakar faktiskt inte alls så illa som jag trodde - det viktiga är att man blandar pulvren med yoghurten ordentligt, blir det klumpar är det mindre charmigt. 

Resultatet blir, som synes, en snygg grön röra (tänk alienkräkset i kultrullen Bad Taste) som smakar lite grönsakigt, träigt, kakao-aktigt. Jag toppade med Goji-bär för c-vitaminkick & linfrö för lite extra mättnad. & mätt blir man - något så DJÄVULSKT! Åt en liten tallrik med detta samt en kopp grönt te & jag är tokmätt. 

Det är viktigt att följa rekommenderad dos på pulvren - tex MSM kan man bli dålig i magen av om man överdoserar i början, & det tar ett tag att vänja kroppen. Ska erkänna att jag måDDE lite illa ett tag efter frukost, men det ska enligt instruktion vara vanligt innan kroppen vänjer sig. So far so good :D

Hoppas nu på storverk tack vare denna nyttighetsbomb varje morgon. Åtminstone vore det trevligt att slippa bli dödligt förkyld varannan månad.... *INTEALLSBITTER* :D

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.