1 sep. 2015

On a grey somber morning through blurry glass

Hösten är i antågande & med den den oundvikliga tristessen. Jag brukar alltid längta efter hösten litegrann (så jävla svenskt att tröttna på värmen) men nu för första gången känner jag att jag inte vill att den kommer.

Det suger.

Just nu känns hösten som tråkiga rutiner, tråkig teve & tråkiga helger. Vanligtvis brukar jag se framemot att spela tevespel hela hösten, men inte ens det lockar. Funderar på att resa, men orkar inte planera det.

Vafan gör man? Hur lägger man upp hösten för att sedan överleva hemskheterna som heter januari, februari & mars? 

Iofs åker jag till Götlaborg nu på fredag & ska leka med goda vänner & fixa frippan. Det gör att det känns lite bättre. I Göteborg finns dessutom massor med både magisk veganmat & lakritsstout. Kanske är det det som krävs...?

Jag slänger in lite current fav bilder istället, som plåster på höstsåren:




























6 kommentarer:

Anna Nio sa...

Det som gör att jag inte BARA vill gömma mig under en sten hela hösten och första halvan av vintern är Halloween, min födelsedag, filmfestivalen, Blam-Blams föllsiskalas, att få ge julklappar till Herr T (och få klappar av honom), nyårsafton, och sedan Herr T's födelsedag i slutet av januari. Men från och med februari är det officiellt noll roliga saker som händer förrän våren börjar spira. Så om du hittar festligheter eller själsförhöjare under februari, mars och, för säkerhets skull, även april, får du gärna dela med dig av dem.

andreadoria sa...

Anna9 - åh, precis en sådan planering som du har ska man ju fixa! Så allt känns uthärdligt... så SMRT.
Jag ser också framemot Halloween... & lite spelningar... & jag fyller ju själv åt i oktober men tycker knappt det är så värst kul längre med föllsedagsfester :/ Kanske ska man styra upp ordentligt i år...? Questions questions. mamma erbjöd mig att låna hennes & Stefan lya... Hm... purrhaps.

DOCK fick jag reda på att extramaterial precis släppts till mig faboritspel, så kanske kan det rädda mig lite i höst! :D *G4M3R*

Jag lovar att höra av mig om svinkul grejer kommer upp under jan-april. Om itne annat får vi styra upp tjejfest igen med Tjejsnack P.S.T! :D:D:D

Puss!

Blubb Svensson sa...

SV: Brukar mest improvisera men tina upp färsen (anammas färs), häll i olivolja och maizena. Blanda tills det håller ihop. Ca 30-50 gram margarin (carlshamn) och blanda med en hel del persilja, kör i kryddorna man vill ha (körde med lite vitlök, bjäst, salt och peppar). Dela upp färsen, varje biff ska ha två delar. Platta ut varje del, lägg persiljesmöret på ena lagret och lägg nästa lager ovanför, tryck ihop och försök jämna ut hålor/sprickor. Bryn varje sida i stekpannan med rikligt med margarin. Har du lite persiljesmör över så ta och häll det över biffarna tillsammans med vatten och låt koka in en stund sen kan du göra en sås av det efter du tagit ur biffarna.

andreadoria sa...

Blubb - helvete vad gott det låter! Det här ska jag testa! Blir det en framgång kanske det kommer ett inlägg med "Blubbs Veganska Persiljebiffar" :D NOM!

Anna Nio sa...

Födelsedagar är _så_ mycket roligare och mer meningsfulla om man faktiskt firar dem. ;) Men vill man inte ha stor baluns kan man ju gå ut och äta en lyxig middag med that special someone, och/eller gå på en teaterföreställning/konsert/opera/dansföreställning/et c.

Åh, ja, Tjejsnack, det var ju inte igår! :D

andreadoria sa...

Anna9, nu känner jag mig faktiskt lite inspirerad. Det kanske bli föllsedagskalas iår! VAR BEREDD PÅ FÄZT! :D Liten middag eller ngt sådant brukar jag alltid köra, men lite större kalas vad riktigt länge sedan sist. Tack för inspirationen! :D