8 sep. 2015

Hårmiraklet!

Nu har jag ÄNTLIGEN varit hos mina fina vänner Hannah & Fredrik i Göteborg! Givetvis lyckades jag pricka in det bibliska syndafallet i Hallsberg på vägen hem & en resa som skulle tagit knappt 4 timmar, tog istället NIO lövtunna timmar hem. Eeech! 

Förutom att jag fick dricka öl & äta magnifikt god vegansk mat med mina fina kompisar OCH hänga på Truckstop Alaska, så klippte & färgade Hannah mig på hennes salong Nooliy! Jag har tack vare henne gått från total frisörfobiker, till en person som SER FRAMEMOT att klippa mig hos henne igen nästa gång. HUR SJUKT? :D

Såhär stor skillnad blev det:


Återigen är det så coolt att uppleva att håret typ blir LÄNGRE efter att Hannah klippt det. Hur fan kan det blir så? Det är REN & SKÄR SVARTKONST!

Hannah & Nooliy använder numera det helt veganska märket O&M Original Minerals, ett jävligt bra australiensk salongsmärke. Spana in dem! Ett märke som är snällt mot både frisörerna & kunderna - man märker det nästan mest genom att färger & blekning inte STINKER kemikalier, samt att min hårbotten inte blir en fnasig öken efteråt, vilket det nästan alltid brukar bli för mig med nivå 3 färger.

Dessutom körde hon behandling med Olaplex, ett coolt guck som blandas i med hårfärgningen för att skydda håret extra mycket & dessutom efterbehandla det efter man färgat. Ska motverka massor av skadorna som blir på håret när det färgas. Andra gången jag kör denna behandling, & jag tycker nog mig ana att håret mellan färgningarna har varit mindre stressat & splittrat i hårtopparna. 

Jag slog även till på en av O&M's hårinpackningar! Jag har redan ett av deras schampoon som jag gillar jättemycket, nämligen Hydrate & Conquer, som luktar nästan exakt som Malibu! NOM! Inpackningen tillhör samma serie  & heter The Power Base:




Slänger kanske upp en bild med luggen också framöver framifrån, just nu har jag en fet finne på kinden & skyr fotograferingar :D

:*

Inga kommentarer: