15 sep. 2014

Cruelty Free: John Masters lyxgrejer!

Jag startade ju den där facebook-gruppen "Wearing cosmetics tested on animals makes you ugly on the inside", för icke djurtestad kosmetika. Nu är vi uppe i 156 medlemmar! :D & jag har fått en massa bra tips!

Tex kom jag tack vare Basma (som har den eminenta bloggen veganmakeup.se) i kontakt med märket John Masters Organics. Kombinationen av ekologiskt, naturligt & snällt mot djur - samt väldigt bra reviews på nätet, gjorde att jag blindköpte ett schampoo & ett balsam :) (Läs mer om John Masters Organics filosofi här!)



John Masters Organics "Lavender Rosemary Schampo"
Nyckelingredienser:
• lavender - normalizes scalp conditions; slows hair loss
• rosemary - stimulates hair growth; adds volume and shine
• soy protein - strengthens hair follicles; makes hair look thicker and fuller, improves shine
• decyl glucoside - natural surfactant certified for its eco-clean production values


Utlåtande:  Schampoot luktar massor av lavendel (not my fav) & rosmarin (my fav!) & är lila. Valde det för att det ska vara bra för skandinaviskt hår & inte sabba färgningen för mycket. MNan får jobba upp ett lödder litegrann, men så brukar det vara med schampoon som är no poo. Många schampoon ger mig en kliande uttrokade känsla i hårbotten efteråt, men det här schampoot did not! Inga SLS eller konstigheter, Cruelty Free märkt, ekologiskt med 15 certifierade ekologiska ingredienser

Läs mer om schampoot här!







John Masters Organics "Citrus & Neroli Detangler"

Nyckelingredienser:
• grapefruit - toning effect on scalp
• neroli - treats dry scalp
• soy protein - strengthens hair follicles; makes hair look thicker and fuller, improves shine
• wheat amino acids - help with comb-through and shine
• coconut oil - helps add moisture and shine


Utlåtande: Luktar faktiskt precis så gott som alla tjatar om på nätet - citron, grapefrukt och neroli! NOM NOM! Balsamet känns drygt & jag har det i ett par minuter. Håret är SJUKT lent efter att jag sköljer ur det, bästa på länge. Jag får dille på lukten & kör lite extra som leave in, precis som John masters själva uppmuntrar till. Sjukt jävla nöjd & doften sitter i länge.


Läs med om balsamet här!


Jag köpte båda på eleven.se för 209 spänn!

Inga kommentarer: