30 sep. 2014

Cruelty Free: läppbalsam!

Veganska läppbalsam, på min ära! Båda köpta på eleven.se

HURRAW Lip Balm - "Vanilla Bean" 49:-


"We infuse raw, organic vanilla beans into our balm, making it the most deliciously smooth treat for your lips.Two different vanilla oils and the tiny vanilla bean seeds that stay behind create a delicate, heavenly vanilla scent.
 Ingredients: *Vanilla planifolia (vanilla) bean infused Prunus amygdalus dulcis (sweet almond) oil, ‡Euphorbia cerifera (candelilla) wax, *Cocos nucifera (coconut) oil, *Simmondsia chinensis
(jojoba) seed oil, *Theobroma cacao (cocoa) seed butter, *Ricinus communis (castor) seed oil, Olea europaea (olive) fruit oil, *Vanilla planifolia (vanilla) bean, organic flavors, Tocopherols (sunflower)
*organic & cold pressed, wildcrafted"
(jojoba) seed oil, *Theobroma cacao (cocoa) seed butter, *Ricinus communis (castor) seed oil, Olea europaea (olive) fruit oil, *Vanilla planifolia (vanilla) bean, organic flavors, Tocopherols (sunflower)*organic & cold pressed, wildcrafted"
Länk till hemsida här!  

Mitt utlåtande: Luktar kakaoböna & gammaldags vanilj. Fin halvplatt förpackning med både leaping bunny & vegan society. Känns skön å lite smältande på läpparna & inget svid. Man måste dock applicera på nytt lite för snabbt för min smak - kanske slickar man i sin den för att den luktar så jävla gott? ;D





Love&Toast Lip Butter - "Blood Orange" 39:-

"Great lips to a burst of juicy soothers made from the good stuff: natural & organic ingredients including super-smoothers Extra Virgin Olive Oil, Beeswax, Organic Jojoba Oil & Shea Butter plus healing Aloe Vera & Vitamin E. Leaves lips ripe for the kissing. No parabens, phthalates, petrolatum, mineral oil, propylene glycol, retinol, sulfates, or synthetic color. Never animal tested."
Länk till hemsida här!

Mitt utlåtande: Luktar jordgubbar & blod grapefrukt. Retro look i klassisk tråkrund form. Älskar lukten - men själva konsistensen är ingen favorit. Försvinner snabbt & man känner sig inte jätteåterfuktad. Synd på rolig burk & sketgod lukt :'(




3 kommentarer:

bela sa...

Hurraw är grym!
Jag gillar burt bees också. Den innehåller bivax men är fan grym som en lip- primer har jag kommit på. Den ger också känslan av skydd OCH återfukt.

https://www.google.se/search?q=burt%27s+bees+lip+balm&espv=2&biw=1280&bih=709&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8fMqVMe-Eu6M7AaHnIH4DQ&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Y7A0HTIIqD3MmM%253A%3BYIa59gTJAtTebM%3Bhttp%253A%252F%252Fcdn1.feelunique.com%252Fimg%252Fproducts%252F2295%252FBurt_s_Bees_Beeswax_Lip_Balm_Tube_4_25g_1366212818.png%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.feelunique.com%252Fp%252FBurts-Bees-Tinted-Lip-Balm-4-25g%3B800%3B800

andreadoria sa...

Bela - woah! Vilket sammanträffande, jag kollade på EXAKT det märket bara i förbifarten igår, det säljs på NK här i sthlm, mystiskt nog! Ska absolut kolla upp den du tipsar om som primer, återkommande problem tycker jag, att läppstiftprimers bara blir torrt å jobbigt.

andreadoria sa...

Bela - men alltså, förstår jag alltså rätt, innehåller inte Burt Bees massa silikoner & mineraloljor?! Isf är det ju BÄST! & inte testat på djur utgår jag ifrån?