4 sep. 2014

Oil is the name of the game

Många har säkert hört talas om OCM - Oil Cleansing Method. Jag har provat det halvhjärtat, tyckte inte det gav något radikala resultat & gav upp det.

Men senaste månaden när mitt fejs förvandlats till ett finskt inbördeskrig (pormaskar VS småblemmor) gav jag metoden ytterligare en chans. Läste om en förenklad daglig rutin som kände mycket mer gångbar. Har testat den i en vecka nu & jävlar vilken skillnad - typ alla småfinnar försvinner en efter en & huden har lugnat ner sig kraftfullt. It likes teh oilz!

Såhär gör jag:

  • VAD? Oljeblandningen består av 1/5 ricinolja, 4/ jojoba. Sen droppar jag i typ 1 droppe Tea Tree Oil & typ lika mycket arganolja. Jag gör ganska litet blandning åt gången som räcker några dagar.
  • NÄR? Varje morgon & kväll efter att jag tvättat ansiktet som vanligt! 
  • HUR? Jag masserar med fingertopparna in oljeblandningen där det behövas i fejjan. Låter det sitta några minuter. Sen torkar jag borta det noga med helt vanligt toapapper eller en våt handduk & efter det smackar jag på min vanliga ansiktskräm från LUSH, ibland med något extra droppe arganolja om fejjan känns lite torr.
  • VARFÖR? För att det är miljövänligt, billigt & djurvänligt. & dessutom bra för din plyte! :D

Det coola är att när man kör på morgonen, så ser man att oljorna drar ut lort TROTS att man rengjort ansiktet på kvällen. Det känns verkligen som en djuprengörare på ett helt annat sätt än vad ansiktsskrubbar gör. Mitt fejs ÄLSKAR det! 

Det gör många andra fejjor därute också. Testa att googla "Before After Picture OCM" så får ni se många glada plyten! :D

2 kommentarer:

Mia sa...

Var har du köpt dina på bilden? :)

andreadoria sa...

Mia - Hmmm jag köpte dem via något naturapotek på nätet. Kruxet är att vissa oljor hoppar in & ut ur sortiment så senast fick jag köpa från två olika. Alla tre oljor jag har är av samma märke Crearome. Jag TROR att jag köpt ofta från Bodystore: http://www.bodystore.com/3/sv/varumarken/crearome. Men jämför priser på pricerunner vetja! :)