2 maj 2017

Mitt hem, min borg

Home is where the heart is - och alla tusentals nördiga saker man äger, alla tavlor, alla kläder och alla battle vests! :D Kommer ihåg att någon efterfrågade ett inlägg med bilder från hemmet, så här kommer det - om än lång tid senare.

Jag bor i en etta på 26 kvm på Södermalm i Stockholm. Det är en liten men naggande god rävlya som jag bara älskar. Jag sover i en loftsägn och under den har jag min teve/datorplats med soffa. Ena hörnet huserar alla mina kläder samt 2 st kläddockor, varav den ena nästan alltid har den sedan Halloween-outfiten på. I det andra hörnet har jag en egen liten plats med skrivbord och mitt i rummet har jag STOOORT fönster. Jag har också ett eget kök med en pytteliten matplats, & ett lagom stort badrum. 

Jag flyttade hit för ganska många år sedan nu & det var min allra första egna lägenhet. Jag trodde inte jag skulle trivas så extremt bra med att bo ensam som jag gör. Jag längtar ibland efter att komma hem till min lägenhet & inte sällan när jag varit borta från den länge så pratar jag lite med den när jag kommer tillbaka. Som man gör :D

Jag älskar verkligen min lya. Den är inget fancy, den är väldigt liten & enkelt byggd, men den passar mig alldeles perfekt. Jag har redan nu separationsångest för att en gång, nån gång, flytta härifrån. Så mycket har hänt här, så mycket har jag utvecklats i den. Så mycket fantastiskt och sorgligt har hänt i den. Det är en som en vän.
















Inga kommentarer: