21 dec. 2012

Alla goda ting är tre!

Jag har fått fina saker på posten & jag har PYSSLAT! 


  • Köpte skitfin liten spegel på tradera, som TYVÄRR var dåligt packat & hade pajat i posten :( Men det lagar jag till med lim!
  • Sen lyckades jag lägga vantarna på en bok jag aldrig hört talas om förut. Jag har än så länge bara läst inledningen, & redan ryst av välbehag. Mmmmm galdrar! Mmmm isländsk skrock!
  • Slutligen har jag helt sonika på eget beväg byggt en 1700-tals peruk! Jag köpte en långhårig billig peruk i ungefär min hårfärg & sen skred jag till verkat att helt bygga om den. Fann den här fantastiska hemsidan för historiskt mode, med fantastiska How To-guider för bla rokoko hårstilar & peruker. Så inspirerande sida att jag nästan blir sugen på att börja med 1700-tals reenactment. Men som sagt, bara nästan... :D







Nu ska jag hem & prova ut min Tor-kostym till en kompis, & slå i julklappz! Pöss!

Inga kommentarer: