17 dec. 2012

Inga höga hästar här inte!


Jag har gått å varit sjukligt sugen på att äntligen göra slag i saken & införskaffa en kopia av "True Norwegian Blackmetal", en fabulös fotobok av en fotograf från New York som heter Peter Beste.

Men märk min irritation när jag fann två olika versioner hela tiden, till synes samma bok fast ändå en massa skillnader, som tex pris, utgivare & antal sidor?! Detta störde mig oerhört & efter timmar av surf utan att få något klart svar valde jag att maila Peter Beste själv :D
Hello Peter,

Im mailing you from snowy Sweden. I have one simple question - when trying to buy you book True Norwegian Black Metal online, i keep getting hits on two books. One solely named "True Norwegian Black Metal" with you as author, 208 pages, printed 2008-05-01 by Powerhouse Books US. Then there is another copy out, named "True Norwegian Black Metal - "We Turn in the Night Consumed by Fire"" with you AND Johan Kugelberg as authors, 181 pages, printed by VICE 2008-06-01.

What is the difference? Clearly must be one, as there's difference in number of pages. Im simply after all of your pictures for this project.

Thank you & i understand you might not have time to reply to this, allthough i hope youll find your time to.

Regards

/Andrea. 


Jag räknade iskallt med att absolut inte få något svar - en busy famous fotograf orkar väl inte svara på meningslösa mail om utgåvor på böcker? MEN HÖR Å HÄPNA, jag fick svar! :D

Hi Andrea,

Those are the exact same book.

It was released by Vice in 2008 and distributed through Powerhouse

There is a different book simply called "norwegian black metal" printed by a japanese design company in 2005. i have a few of those packed away if you are interested in hearing more.


Thanks, peter :D:D:D

Inte för att gåtan är uppklarad, men iallafall! Fabulöst med ett så trevligt svar! Bra där, herr Beste!

...men frågan kvarstår: varför i hela fridens namn har två upplagor ett olika antal SIDOR? Argh! VET NÅGON DÄRUTE?!

2 kommentarer:

Septikemi sa...

Ingen aning, men jag har en av versionerna hemma och den är bra mysig :)

andreadoria sa...

Septikemi - Jag känner att jag kommer köpa den med fler sidor i :D Det ska vara exakt samma mått på boken, så då måste jag ju iallafall få NÅGON bonus? :D Hoppas på lite rea i mellandagarna på boken. Jag vill också mysa med den hemma! :)

God jul!